Mar 1, 2009

Versuri...pe intuneric de vara


Intr-o vara pe cand eram inca in liceu, m-am gandit sa experimentez ceva...Pe vremea aceea imi petreceam timpul citind multa poezie: Stefan Augustin Doinas, Rainer Maria Rilke, Tudor Arghezi, Lucian Blaga. O noua lume a cuvintelor m-a fermecat si, "imbibata" de afluxul de versuri, m-am hotarat sa incerc sa scriu si eu ...dar totul sa se petreaca pe intuneric(fiindca in opinia mea noaptea era cel mai linistit si mai bogat in inspiratie moment, dar si dintr-un impuls dadaist de a scrie ce-mi trece prima data prin minte, abandonat insa in favoarea sensului). A fost un pic mai greu sa descifrez a doua zi ce am scris...dar cuvintele reveneau pana la urma din sfera amintirii ca sa-mi elucideze misterul de pe pagina...

Astazi, tot frunzarind prin foile mai vechi din vremea aia, am gasit si incercarile mele si m-am gandit sa le redau aici:

Cantecul rozei dimineata
Dimensiunea fontului
Vinisoare dalbe si firave
Incheaga
Ale vitraliului cioburi jilave
Greier

Timbru de vara,
Ce tii de cart in acorduri melopeice
Lacrima de smarald sprintena
Aseaza-te in causul palmelor mele
Si sopteste-mi....
Mama

Tu de la care sanu-ti am supt
Laptoasa seva a vietii
Tu ce paienjenisul ochilor ce ti l-ai infrant
Spre a ne veghea seara de seara somnul
Copac

Frunze, fragilitate primavaratica
Trunchi, nimfa incremenita
Ram, cusatura pe cer
Ce innozi un petec d'eter
Noapte

Noaptea si-a implantat
Ancora
in petecul reavan patat
de colb presarat din a lunii
Clepsidra


Shoji

Shoji pictat cu albastrele
Deschis
De degete subtiri solare
Venetia

Pod arcuit al unei vesnic inecate Venetii
Ce se ascunde in cocoasa umbrei tale?
Sa fie buze incolacite miruite cu ale dragostei libatii?
Catre mama

Zorii muiati in lumina de vara
Te cheama iar pe prispa afara
Raza din soare desprinsa
Vin de-ti saluta ale tale plapande surori
Infimi firicele de aur ce gradina scaldat-au
In baia de chihlimbar a diminetii
*Shoji=panouri glisante, constituite dintr-un schelet de lemn pe care e lipita o hartie translucida, utilizate in casa japoneza traditionala ca mijloc de separare intre interior si copertina care da in gradina.

Un site unde puteti citi si trai poezie este: http://www.romanianvoice.com. E sursa mea saptamanala pentru doza de Lucian Blaga si Ana Blandiana.










No comments:

Post a Comment